woensdag 26 februari 2014

Sporten..... Do or Don't?



A sportief,....Dat ben ik altijd wel een beetje geweest. Heel blij je inschrijven bij de sportschool met een vriendin en vervolgens als het regent, je een drukke dag hebt gehad of je vriendin ging niet, dan zelf ook geen ruggengraat tonen en thuis blijven. Wie kent dit niet?

Eind vorig jaar heb ik me dan wederom over laten halen door een collegaatje en na een proeflesje Bodybalance was ik toch wel trots dat ik elke week iig iets ging doen. Ik werd steeds soepeler en man oh man, wat was ik stijf, niet normaal, maar per week ging het beter. Fysio kon ik langer uitstellen, mijn nek en schouders zaten normaal altijd vast, dus ik kwam langzaam in de flow en keek naar de les uit.

Tot mijn collegaatje een blessure kreeg en niet meer ging,...SHIT! En nu?! Ik dus ook niet..Stiekem voelde ik mij een watje en na lang wikken en wegen liep ik op een dag toch naar de sportschool. Met knikkende knieƫn liep ik binnen en vraag me niet waar om "sportschool" vrees heb, ik snap het ook niet. Ik heb het gevoel dat iedereen me aanstaart zodra ik binnenloop (in het echt keurt niemand mij een blik waardig waarschijnlijk) en als ik dat gevoel ergens eenmaal heb, ga ik ook stuntelen, dingen laten vallen etc. Waar deze onzin vandaan komt, geen idee, want volgens mij gaat iedereen alleen naar de sportschool!

Maar goed,......Met een diepe zucht kleedde ik me om en wilde stiekem nog steeds wegrennen. Tot ik iemand herkende van de les en ze een praatje begon te maken. Pfew, toen werd het toch iets minder eng. :P

Nu, 3,4 maanden later heb ik de Bodybalance ingeruild voor Bodypump en ga trouw elke maandag en vrijdag. Als ik het red pak ik ook de woensdag erbij! Serious? Ja, serious! Ik, de A-sportieve 30er is gewoon minimaal 2x per week nu te vinden in de sportschool! En het leuke is, ik krijg opmerkingen van mensen, dus ik boek resultaat! Me so happy! Afvallen hoeft niet perse, na mijn dochter weet ik dat ik never mer terugga naar m'n oude maatje, maar als alles wat strakker word en ik eet er normaal bij ben ik al tevreden. En wat ook leuk is van Bodypump. Als ik boos ben op mijn ex of mijn hoofd loopt over is dit de ideale les om al je frustraties te uiten haha! Dus ik zeg doen! Of zoals Tatjana altijd zegt in die vreselijke reclame:
"KOM OP NOU!!"

En ja, toevallig sport ik ook nog bij Basic Fit haha! Maar het bevalt me wel en voel me heerlijk als ik klaar ben. Alleen het eten voor en na het sporten moet ik nog ff goed aanpakken, dus tips zijn welkom. Of lekkere gezonde recepten die ik aan kan vullen bij Bodypump? Tips zijn welkom!! Alleen bodypumpen kan ik afvinken op mijn lijstje, nu nog die drempel pakken van het alleen cardio doen...>_<

En onthoud, sporten doe je voor jezelf! Daarom, deze qoute, i love it!






2 opmerkingen:

  1. Hahaha... ik ben zo lui als n aardappelzak! Maar ik wandel wel veel, aangezien ik als werkzoekende mag ik niet klagen. Ik wandel met me hakken! HOPPA..gelijk gepompd hahah..maar goed hoor. Ga door en hou vol. Doe t idd met liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook, superlui, dus als ik het kan kan jij het ook! En wandelen met hakken! I envy u!

    BeantwoordenVerwijderen

Please leave a message,...Tips & comments are always appreciated ♥