maandag 17 februari 2014

Because we don't know how....


"Sometimes we don't say what we feel, not because we don't want to, but because we don't know how"

Nou, als er een quote is die van toepassing op mij is, dan is deze het wel. Gevoelens, wtf, wie heeft dat uitgevonden? Samen met denken, ook zo'n vervelend onderdeel wat geïnstalleerd is in het menselijk brein. Why? Waarom moeten we denken en voelen,...Oh ja, omdat het ons menselijk maakt, dat wordt er altijd gezegd en ja, zucht, dat klopt. Het is mooi, maar voor sommige mensen best vervelend. Onder die mensen versta ik uiteraard ook mezelf.

Wat mij zo stoorde of ontbrak aan mijn vorige relatie, was het uiten van gevoelens en communicatie. Die twee dingen waren bijna onmogelijk. Zelf had ik dat niet eens door, althans de eerste jaren. Of het was er wel de eerste jaren, maar heb ik het gewoon weggestopt en het is langzaam uitgestorven gedurende relatie of whatever. Het grappige is, alhoewel, het is eigenlijk totaal niet grappig, is dat die twee dingen die mij zo stoorde nu mijn grootste vijanden zijn geworden.

Gevoelens en communicatie, punt!

Zoals ik al vd week zei, ik ga om met iemand en dat voelt gewoon goed. We praten als vrienden, gedragen zich soms als een stelletje tieners, zoenen als, tsja hoe moet ik het omschrijven, een verliefd stelletje?! Ik dwaal weer af, maar zodra het gaat over mijn gevoelens naar hem, klap ik dicht. Big time, ik verander spontaan in een doorsnee alfa mannetje, zo'n legertype met gemillimeterd haar, stoere blik, breed en gespierd die roept "huilen is voor watjes en dat zijn gevoelens ook". HIJ, ik noem hem maar even HIJ, tot ik een gepaste onherkenbare vervangende naam heb gevonden, maar HIJ praat zo open. Dat is zo fijn!! En doodeng..... Want op het moment dat iemand dat doet, deel je je gevoelens, dat is iets intiems en eigenlijk wordt er dan van je verwacht dat je dat terug doet, of in ieder geval iets terug zegt. Dat ben je ook enigzins dan ook wel verplicht vind ik.

 En wat doe ik? Ja, daar komt dat Sergeant Stoer aan en die begint gewoon te praten over het programma wat bezig is op de tv of geeft een soort van poging tot knuffel, omdat ik laatst doorhad dat dat het gesprek  kan onderbreken. Helaas, HIJ begint me door te krijgen, misschien ook niet heel moeilijk aangezien ik best een open boek ben haha. En we hadden afgesproken dat we overal open over zouden praten. Wat ik ook doe! behalve dat "gevoelens" stukje. Ik probeer het echt echt, maar het is zo lastig! Soms kijkt HIJ me aan en vraagt ook "wat denk je?" blijkbaar ga ik heel moeilijk kijken, of staar ik hem net een paar seconden te lang aan ofzo, maar dat hij het doorheeft is overduidelijk. Het punt is,....het lijkt wel de omgekeerde wereld!

Wat ik oh zo irritant vond aan mijn ex, doe ik nu keihard zelf!! Hoe dan?! Ik vroeg me altijd af wat hij dacht, wat er in hem omging, zodat ik hem kon peilen en het dreef me soms tot waanzin en nu doe ik het zelf?
Als ik even heel overdreven vooruit kijk, mocht het zo lopen en wordt het echt echt serieus tussen HEM en mij, zal ik toch echt hiermee moeten kappen, wat ik weet hoe mega super über ultra irritant dit is. Mijn vraag is, wat is de reden?
Ben ik zelf toch veel slechter in communiceren dan ik altijd dacht en heb ik onterecht verwijten over mijn ex, of is het gewoon dat ik totaal niet meer gewend ben hoe te communiceren, dat ik opnieuw moet leren hoe dat te doen?

Ok, het uiten van gevoelens is altijd wel lastig voor me geweest, maar bij degene waar ik me op mijn gemak voelde totaal niet. En toch voel ik me 100% op mn gemak bij HEM dus is dat het ook niet. Of zal het toch komen, omdat ik nog steeds niet weet hoe ik dit aan moet pakken. Ik wil gewoon zien waar t op uitloopt, maar stap voor stap, hij pusht me ook niet en weet van mijn trustissues, daar hebben we het al over gehad.
Ik heb hem zelf verteld dat ik moeite heb om mijn gevoelens te uiten en een blog ben begonnen om het zo van me af te schrijven, euh, typen. Natuurlijk heb ik niet de site gegeven haha, maar ook dat heb ik dus allemaal gezegd. Hij gaf ook aan dat als dit mij helpt ik dat vooral moet doen, maar dat ik het ook aan hem kan vertellen. en dat is het, er gaat van alles door me heen qua gevoelens, en dat maakt het zo lastig om te uiten. En het gekke is, ik dacht zodra ik begin aan deze post, zie ik wat nou echt mijn gevoelens zijn en kan ik het morgen teruglezen, mezelf bekritiseren of raad geven en dan vertel ik HEM hoe ik het nou zie en zou willen zien. Dat moet blijkbaar toch nog even wachten...............

"Sometimes we don't say what we feel, not because we don't want to, but because we don't know how"

I guess is still don't know how......wat een sukkel ben ik ook >_<


XoXo Drama Queen

3 opmerkingen:

  1. Bij mij is het juist andersom, ik wil graag over alles praten en mijn vriend kan het eigenlijk niet, waardoor het voor mij ook moeilijker wordt. Ik denk dat het fijn is dat hij het wel kan, en als je het zelf ook graag wilt, gok ik dat het vanzelf wel goedkomt! Gewoon wennen en oefenen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ DramaQueen
    Kan hij het helemaal niet? Misschien naar elkaar schrijven dmv brieven of een schrift/boekje? Das voor mannen soms makkelijker..

    En je hebt gelijk, het komt ook vast goed, ik moet me alleen meer openstellen, alleen aan de ene kant wil ik dat wel, aan de andere kant denk ik, straks word het niks, heb ik me opgengesteld en dan is hij dr misschien opeens klaar mee..... zit ik dan...

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je eerst in je eigen IK moet kijken en dat je jezelf accepteert zoals je bent en hem ook accepteert. Wat daarbij komt is idd comunnicatie rn je gevoelens uiten. Naarmate je steeds 'ouder' wordt moet je keuze maken in wat je WEL wilt en niet wilt. Wat er niet is, is er niets. Probeer geen tijd te verspillen en wees gewoon jezelf en gewoon duidelijker. Vrouwen zijn al vaag genoeg maar dat geldt net zo voor de mannen. Ik zou niet te lang treuzelen en ga op je gevoel af. Verstand gebruik je alleen voor zakelijke vooruit zichten. Maar n moment en heden momenten zijn juist iets waar je van moet genieten. De rest komt vanzelf

    BeantwoordenVerwijderen

Please leave a message,...Tips & comments are always appreciated ♥